donderdag 30 december 2010

Over ons


Mijn naam is Babette, ik ben 14 jaar oud. Ik kreeg een tijdje geleden een idee om een site voor mij en mijn vriendinnen te beginnen waar we van alles en nog wat zouden behandelen. Ik hou erg van films en tijdschriften en als ik vaak iemand bekends zie waar ik meer over zou willen weten, zoek ik ook echt ALLES van hem op. Ik ben een type die snel wilde ideeën heeft en dan ook echt uit wil gaan voeren, waarbij het bij sommige dingen echt onmogelijk is, maar met andere heb ik nu wel weer dingen voor elkaar gekregen, bijvoorbeeld een site…
Interesses
Muziek: Ik hou van muziek in het algemeen, een dag geen muziek is een dag niet geleefd! Ik luister veel Hiphop, Pop, R&B, Rock ’n Roll en soms ook wel oude blues. Ik ben nu erg met Rock ’n Roll bezig door mijn grote helden: Sam, Digger en Basti van The Baseballs.
Films: Beste films die ik tot nu toe gezien heb is Shutter Iland, Deadrace en Doom. Dat zijn echt films waar ik met open mond bij zat te kijken. Ik hou erg van Thrillers, Actie films en Komedies, komt vooral door mijn ouders die ook vaak een goede actie film kijken. Maar ik kijk ook vaak een hele oude film of echt een romantische film.
Boeken: Ik hou van spannende en fantasie boeken. Het beste boek die ik gelezen heb is eigenlijk de hele serie van Eragon, waar ik echt aan verslaafd ben geraakt!
Van wie ben je echt fan?
Ik ben echt fan van The Baseballs, al echt een hele tijd… Maar ik vind ‘fan’ eigenlijk zo irritant klinken, ik moet eerlijk zijn… ik ben niet een irritante fan… Irritante fans heb ik wel meegemaakt met de concerten van de jongens, meisjes (vaak uit Duitsland) die dingen gaan ‘verstoren’ door als ze willen zingen, heel hard tussendoor te schreeuwen om in de picture te staan, of zoals ik in Eindhoven meemaakte: Van die confetti buizen afschieten in het gezicht van Sam… Dat was echt zielig… Een ding wat echt heel triest was, dan ben je trouwens echt zo’n irritante fan die echt wanhopig is… Meisjes/ vrouwen die ze gaan ‘stalken’: Blijven wachten tot ze naar de bus moeten terwijl ze daarvoor nog naar buiten zijn gekomen voor foto’s en handtekeningen, door de deuren naar binnen proberen te komen back stage, een blad maken met jou en een van de jongens in trouwkleding en dan een aantal kinderen erbij met namen en huisdieren. Elke keer blijven zeggen dat je van ze houdt en dat je om ze geeft etc. etc… nou… dat is nou echt WANHOPIG EN IRRITANT! Maar zo ben ik dus echt NIET! Maar ik ben wel een type die dan dingen wil gaan regelen. Of voor hun, of voor vriendinnen en hun.
Wat is jouw levensmotto?
Niets is onmogelijk, alles kan & Your life is a party, haal eruit wat erin zit.

_____________________________________


Mijn naam is hanneke, ook 14 jaar oud. Toen Babette met het idee kwam om een site te maken, was ik erg enthousiast. Ik volgde al een tijdje wat blogs en wilde eigelijk zelf ook wel zoiets doen. Maar er dan gewoon een hele eigen draai aan geven. We hebben vaak met z’n drieën bij elkaar gezeten om te kijken wat we nou écht met de site wilden doen, dan werden vaak dingen genoemd zoals beroemdheden interviewen en ik moet bekennen dat ik daar in het begin nogal sceptisch over was. Maar stiekem hoop ik dat we dat wel een keer kunnen gaan doen. Wat mij erg leuk leek was reviews schrijven over boeken, films e.d.. Ik weet dat die al vaak worden geschreven, maar volgens mij niet door mensen van onze leeftijd. En ik denk wel dat wij drieën toch een wat andere kijk op dingen hebben als veel andere mensen. 
Ook ben ik verslaafd aan online-shopping, al laat mijn portemonnee dat totaal niet toe, helaas. Maar ik kan jullie wel vertellen dat ik al heel wat uurtjes heb doorgebracht met het helemaal doorspitten van verschillende  sites. Dus misschien kan ik hier ook over gaan schrijven.                                                  Be ware of the Mustaches, de site der sites (in wording)!
Intresses
Muziek: Ik hou van muziek. Ik kan niet zeggen ik hou van rap of van rock. Dat zou niet kloppen, ik hou van muziek is de beste omschrijving. Ik vind namelijk (bijna) alle muziek wel mooi. Door mijn opvoeding luister ik zelfs muziek uit de jaren ’40. En da’s toch behoorlijk lang geleden! Momenteel ben ik behoorlijk fan van The Baseballs, een Rock ’n Roll band uit Duitsland. Zeker de moeite waard om een keer op te zoeken op Youtube. Ook ben ik fan van James Blunt, heel wat anders, al weet ik niet of ‘fan’ helemaal het goede woord is... Zijn stem is zo mooi, vind ik dan. Ik vind het prachtig, er zit zoveel gevoel in. Maargoed dat is natuurlijk persoonlijke smaak.
Flims: Poeh, toch lastig hoor. Ik weet werkelijk niks te verzinnen. Niet dat ik geen leuke films heb gezien hoor, ik weet gewoon niet welke nou het leukst zijn. Dus laten we het maar houden bij: ik hou erg van films kijken, het liefst komedies, thrillers, history, romantische- en actiefilms.
Boeken: Alweer zo’n lastige vraag. Om te beginnen lees ik heel erg veel, nouja de laatste tijd wat minder omdat ik het steeds drukker heb. Simone van der Vlugt is een van mijn favoriete schrijfsters. Haar boeken heb ik binnen no-time uit. Verder ben ik betoverd door de Thule-triologie van Thea Beckman, dat gaat over de aarde en zijn bewoners  zes eeuwen na een derde wereldoorlog. Ook de Erfgoed-triologie (Eragon) van Christopher Paolini was werkelijk prachtig!
 Van wie ben je echt fan?

Ik hou niet van het woord ‘fan’. Maar ik kan jullie wel vertellen wie ik bewonder. Om te beginnen dus The Baseballs en James Blunt. Ook vind ik Johnny Depp en Keira Knightly erg leuk. Het klinkt misschien raar maar mensen die ik vooral heel erg bewonder zijn mijn oma en opa. Ik heb nooit echt de tijd genomen om ze te leren kennen toen ze nog leefden, maar uit alle verhalen die ik over hen hoor heb ik diepe bewondering voor ze. Mensen zeggen wel eens dat ik erg op mijn oma lijk, ze weten het niet maar een groter compliment kun je mij bijna niet geven!
Wat is jou levensmotto?
If you’ve never done anything stupid, you’ve never done anything at all. Follow your dreams.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten